putovanja

« Kako napraviti ukrasno cveće za tortu | Main | Maloprodaja »

Maloprodajna komunikacija
2010/09/05,01:13

Bez obzira da li ste nekada u životu nešto prodavali, a sigurno jeste, u procesu maloprodaje kao kupac učestvujete svaki dan. Još kad su nas kao decu slali da kupimo hleb, počeli smo da stičemo veštine maloprodajne komunikacije.

Ili ste rođeni kao dobar prodavac ili niste. Ili umete da prodajete ili ne. Malo ko je o prodaji razmišljao kao o nečemu o čemu se uopšte i može razmišljati. Da bi uspeli na veoma konkurentnom globalnom tržištu o prodaji morate razmišljati.

Verovatno se pitate zašto ja o maloprodaji pišem? Meni je ovo poznato i želela bih sa vama podeliti slična iskustva. Radeći baš u maloprodaji, prodajući lično i direktno kupcima, provela sam dugo godina i to je bio najlepši period mog života.

Pitate se zašto najlepši? Imali smo atraktivne i zanimljive artikle i kupci su rado dolazili da kupuju. Najlepše smo se osećale kada nam dođe uvek nasmejane i raspoložene mušterije. U tim momentima je raspoloženje prelazilo na nas prodavce. Ali nije uvek sve bilo med i mleko.

Ono što ne vidite ili ne obraćate pažnju je, kako se teško prodaje i ostvaruje profit. Maloprodaja je jedna od najkonkurentnijih grana privrede. Troškovi su toliki (posebno zakup prostora) da je profit uvek tanan, a konkurencija jaka i uvek prisutna. Nije dovoljno imati dobar proizvod i imati radnju na atraktivnom mestu. Većina radnji nije dočekala da im se produži ugovor (obično na 5 godina) jer opstali su samo oni najsposobniji da se prilagode stalnihm promenama.

U današnje vreme je izuzetno važno izgraditi " lojalnost " kupaca, da vašu radnju vole i da preporučuju. Nošena takvim iskustvom i stavom sa koleginicom, sa kojom sam zajedno radila, jednog slobodnog dana smo se šetale i ušle u radnju cipela. Prodavačica kao da nije bila prisutna, jednostavno kao da nismo ni ušle.

Šetale smo se izvesno vreme pokušavajući da vidimo cene pojedinih artikala sve očekujući da će nas prodavačica bar udostojiti pitanja kako nam može pomoći, ali od svega toga se ništa nije desilo. Ona je svo vreme nezainteresovano sedela i zverala na ulicu kao da je model u izlogu a ne osoba od koje zavisi promet. 

Progovorila je tek kada smo krenule iz radnje, kao da je jedva čekala da je napustimo. Bila sam sigurna da bi me odvratila od bilo kakve kupovine da sam to zaželela što je sigurno suprotno od primene dobrog sistema prodaje. Ako već radi u trgovini gde prodaju obavlja komunikacija sa mušterijom, mogla se udostojiti da nam bar poželi dobrodošlicu i verujem da bi imala bar neke šanse  nešto nam i prodati pored ovakvog načina poslovanja.

Komentari

Dodaj komentar





Zapamti me

 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS Powered by LifeType and blog.co.yu